Subject: Terviseameti tegevusluba
From: "Signe Borissov" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>,Külli Friedemann <[email-masked]>, "Katrin Roosipuu" <[email-masked]>, "Susanna Jurs" <[email-masked]>
Cc: "Katri Seersant" <[email-masked]>, "Katrina Koha" <[email-masked]>, "Ergo Pallo" <[email-masked]>
Date: Tue, 17 Dec 2024 14:59:18 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Ootame teilt tagasisidet, seoses infoga, millele viitab Terviseameti
koduleht
(https://www.terviseamet.ee/tervishoiukorraldus/tervishoiutootajale/tegevu
sload#iseseisvalt-fusioter)

Meile teada olevalt on Terviseameti tegevusloa kohutus kõigil
tervishoiuteenuse osutajatel, kes osutavad tervishoiuteenust (sh
hambaravi, esteetika/plastikakirurgia jms) ning seda ka juhul kui asutusel
ei ole Tervisekassaga lepingulist suhet.

Mõistan, et kehtivad TTKS sätted iseseisva füsioteraapia, logopeedia ja
psühholoogia ravi osutamises on kaasa toonud Terviseametile suurenenud
halduskoormuse (millele Terviseamet korduvalt ka TTKS eelnõu koostamisel
tähelepanu suunas), kuid ma ei pea õigeks, et lahenduseks on täna toodud
raviteenuse defineerimine läbi Tervisekassa lepingulise suhte.

Sotsiaalministeeriumi õigusloome eesmärk oli, et kõik patsiendi/ isiku
tervist koondav info saaks tervise infosüsteemi ning seeläbi oleks
kättesaadav kõigile isikuga kokku puutuvatele tervishoiutöötajatele.
Lisaks oli ootus reguleerida ära nimetatud teenuse osutamise
miinimumstandard (kvalifikatsiooni nõuded) ning (nii Tervisekassa kui ka
Terviseameti korduval suunamisel) lisati ka ruumide/sisseseade
miinimumnõuded.

Kui mure on „ravi“ defineerimises, siis üheks võimalikuks lahenduseks
võiks olla ka täna Sotsiaalministeeriumis käsil oleva TTKS muutmisse sisse
võtta ka iseseisva füsioteraapia, logopeedia ja psühholoogia ravi selgema
defineerimise (mis on need juhud, millal asutusel peab olema TA
tegevusluba ja millised tegevused tuleb TISi dokumenteerida). See
mõtteharjutus läheb minu hinnangul kenasti kokku ka Sotsiaalministeeriumi
2025.a tööplaanis olevate projektidega (nt rehabilitatsioonisüsteemi
reform).

Heade soovidega

SIGNE BORISSOV
Teenusejuht
Partnersuhtluse osakond

E: [email-masked]
Riia tn 142, Tartu
    <https://www.youtube.com/channel/UC65du1Kajk0qvua45iRyquw>
<https://www.tervisekassa.ee/blogi>